söndag 9 november 2008

Söndagens heta lista

I Dagens Nyheter på söndagar brukar Bengt-Göran Kronstam skriva artiklar, där han tipsar om diverse viner. Det intressanta med denna lista är dess genomslag, då vissa viner som finns med på hans lista försvinner från hyllorna på Systembolaget så snart det öppnar veckan efter.

Jag har vid flertalet tillfällen testat hans rekommendationer med varierande framgång, både gällande BiB och flaskor. Det finns, enligt mig, absoluta fynd att göra men även en del viner som man bör låta vara. Jag rekommenderar alla att läsa vad han skriver och testa diverse fynd som han nämner och skapa sin egen uppfattning.

Det finns många viner som är billiga per liter som rankas som fynd, där min erfarenhet säger mig att det enda bra med dem är det sk APK värdet, dvs alkohol per krona.

Kenth Söderström

Inga kommentarer: