lördag 15 november 2008

Smaker från Australien

Jag blev bortbjuden på middag igår kväll, mycket gott och trevligt. Värden delar mitt intresse för vin och diskussionerna om denna ädla dryck pågick länge. Vi inventerade hans vinlager och beslutade oss för att öppna en flaska Brown Brothers, ett vin som jag rekommenderat honom att köpa och som skulle passa utmärkt till den kommande middagen.

För någon helg sedan smakade jag ett annat vin från Australien, som tidigare var en personlig favorit, nämligen Wolf Blass Yellow Label. Jag tyckte då att det hade tappat lite av sin charm, så mina förväntningar på Brown Brothers var lite nedskruvade.

Vinet var dock precis så bra som jag minns det och föll i värdens tycke, vilket var glädjande och öppnar upp nya intressanta möjligheter.

Kenth Söderström

Inga kommentarer: