måndag 10 november 2008

Intrepid Ibex

Äntligen!

Datorn bootas om från en nybränd CD, känslan är som när man gjorde sin första flygresa till ett främmande land, när dörrarna öppnas på planet och man stiger ur. Frågorna finns där; kommer det verkligen att fungera som det trygga jag nu lämnat bakom mig?

Datorn rasslar till, skärmen är svart. Jag väljer Svenska som språk, datorn rasslar vidare. Sedan händer det, med stor stil mitt på skärmen......

UBUNTU


Mitt plan har lyft för att ta mig med på en ny spännande resa in i en helt ny värld.



Kenth Söderström

2 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Datorn rasslar eftersom den läser från CD-ROM-enheten. Tänk på att din CD-ROM är också mycket långsammare än din HD. Därför kan du inte riktigt jämföra resultatet med Windows ;)